15 jul 2017

VOLTA A L'OLLA

Sortida a peu al voltant del Montgrí (la volta a l'olla gran). Començarem la ruta en el parking que hi ha al carrer ronda Pau Casals. Seguirem el corriol que ens portarà fins a la creu. Haurem fet el primer quilòmetre aprox. Agafarem el corriol de pujada al Castell.
En un dia clar i net el paisatge que veurem serà espectacular.

Cap a llevant podrem veure les illes Medes.
Val la pena pujar al Castell per una escala de cargol a la torre de ponent. Diferents vistes, i totes espectaculars. Ja portem 2 quilòmetres.

Sortirem a l'esquerra del Castell, a llevant hi ha un corriol fresat que haurem d'anar seguint fins arribar al Coll d'en Garrigàs. Abans d'arribar-hi aneu molt en compte que hi ha un parell d'indrets perillosos. Tot seguit, i sempre cap a llevant, pujarem el Montplà. Aqui cau el tercer quilòmetre.

Un cop a dalt anirem seguint el corriol cap a llevant, en compte perquè a 300 m a l'esquerra agafarem un petit corriol fresat que ens portarà al Cau de les Dents. Es un cau molt maco i ben orientat. Hi ha algunes peçes artesanals d'un pesebre de fusta.

Reculem per el mateix corriol per on hem arribat. Reprenem el corriol cap al nord i començarem a baixar deixant la caseta del guarda a la nostra dreta.

Anem fent la volta a la vall de Sta. Caterina. Veurem el castell per tots els costats.
Quan arribarem a l'encreuament de corriols portarem 4 quilòmetres.
Nosaltres seguirem rectes, cap a "mala terra". Pujant i baixant, primer el Puig Rodó, tot seguit el Puig Roig, i després del Puig Carroig anirem baixant per "mala terra".

Les vistes cap al Golf de LLeó son espectaculars en un dia clar. Mentrestant anirem reseguint el corriol. El Castell el veurem en diferents prespectives.
Desde el Puig Rodó

Desde el Puig Roig

Desde el Puig Carroig
El Puig de les Cogullades va reseguint la Vall petita de Sta.Caterina.
El corriol continua baixant fins a trobar una tanca, i tot seguit agafarem un corriol a l'esquerra que baixa cap una petita pineda, i olivars ben cuidats. Portem 8 quilòmetres.
Anirem a sortir al camí que puja cap a Sta.Caterina, el traversarem i començarem a pujar sense deixar el corriol fresat que puja la muntanya d'Ullà. Es una pujada dura i pedregosa, en diuen l'Aspre Gran.

Quan arribem a dalt del Puig Rodó (Muntanyà d'Ullà) portarem 10 quilòmetres.

Podeu veure un seguit de pedres amuntagades amb la vista del Castell al fons.
El corriol és una mica fresat i permet anar seguint sense perdre l'orientació, de fet anem cap al Castell.

Ara ja tot de baixada fins arribar a la creu, on tornarem agafar el corriol per anar cap a Torroella.

A la creu portarem 11 quilòmetres, i ens faltarà un quilòmetre més per arribar a Torroella.
En total haurem fet 12 quilòmetres per fer "la volta a l'olla gran"; que com podeu veure és la volta complerta a la Vall de Sta. Caterina. És una ruta moderada-díficil amb algún tram una mica complicat. Aqui teniu l'enllaç d'aquesta ruta: