20 may 2017

RUTA DE L'ESTARTIT

Avui us proposem una ruta a peu pels voltants de L'Estartit.
Sortirem del aparcament de la platja pel passeig marítim i en direcció cap al port. Un cop allà agafarem a l'esquerra el carrer del Cap de la Barra que anirem pujant. A mig camí hi ha un petit mirador de les Medes. Primera vista molt bonica.

Al final del carrer i dels xalets hi ha unes escales de pedra que ens deixaran al camí a la dreta que ens porta fins al Cap de la Barra. L'espectacle visual es impressionant.

Les Medes, el Molinet, la platja de l'Estartit i el golf de Pals fan exclamar a tothom. La panorámica es espectacular. Continuarem el corriol a la nostra esquerra com si ens endinsessim cap a la muntanya i tot seguit veurem el pou de la Calella.

L'entrada està tancada amb una reixa i cadenat. Té una profunditat considerable. Diuen que arriba fins a nivell del mar. Nosaltres continuarem pel corriol cap a ponent en direcció a la base Loran; primer trobarem l'edifici dels generadors i despres la base propiament dita. Totes les edificacions estan molt malmeses i amb grafittis per totes les parets. Ja portarem 2,5 quilòmetres.

Continuarem per la carretera ara asfaltada fins a la cruilla de la carretera/camí de l'Escala a l'Estartit. Hi ha varis camins que surten a la nostra dreta que van cap a la cala Pedrosa. Nosaltres anem a la nostra esquerra en direcció a Torre Ponça. Ja portarem 4 quilòmetres.

Recordeu que estem dintre del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter i per tant hem d'observar unes normes de conducta. Trobareu cartells informatius on ens expliquen l'explotació dels boscos i altres dates interesants.

Un cop arribarem a la Torre Ponça girarem a la dreta i pujarem pel camí (hi ha una cadena però el propietari sempre ha donat el seu consentiment per poder pasar-hi).
Fins ara hem fet 4,5 quilòmetres.

Continuarem per el camí de les Dunes, deixant a la nostra dreta tots els camps de conreu i olivars de la Torre Ponça. Un cop el camí s'enfila una mica girarem a l'esquerra per començar a pujar el camí de la Torre Moratxa. Hi trobareu marques de sender local.

La Torre Moratxa es una antiga atalaia situada a 264 metres d'alçada. Consta d'una sola cambra amb una cúpula interior. Esta declarada com un bé cultural d'interés nacional. Magnifica vista a L'Estartit, Rocamaura, el Ter Vell, i tot el Golf.

Continuarem el corriol que surt a l'esquera de la torre, per anar baixant i trobar el camí que ens pujarà fins a Rocamaura.

Rocamaura té una alçada de 225 m. Hi ha una estació de radiocomunicació i la càmera de TV3 (sovint surten imatges de les Illes Medes i l'Estartit en el espai del TN Temps).
Un petit corriolet surt de la part cremada i va baixant fins a trobar el camí de la Torre Ponça i el Salt d'Euga. Excelent mirador de l'Estartit. A sota podem veure el camping Estartit situat al bell mig del còrrec.

Anem baixant pel carrer asfaltat i trencarem a la dreta en el carrer Cantàbric de l'urbanització Rocamaura i el carrer de la Mediterrània cap avall. Anirem a sortir a la carretera de Torroella, que traversarem pel carrer Montgó i tot recta anirem a sortir a la platja de l'Estartit.
Haurem fet en total 9 quilòmetres. Amb un ritme tranquil cal comptar unes 3 horetes.